Un segment aparte: afacerile cu pompe funebre
Citeam pe un site zilele trecute un top al celor mai profitabile idei de afaceri pentru antreprenoriat si m-a surprins faptul ca in acel top erau trecute si serviciile funerare. Intr-adevar, cu totii murim odata si-odata, deci clienti vor fi tot timpul. Nu scapa nimeni de asta. Insa oare o fi chiar asa profitabila aceasta afacere?
Apoi am cautat pe google.ro “servicii funerare Bucuresti” si am vazut o competitie destul de mare, atat organica, cat si competitie AdWords. M-am uitat in Google AdWords Keyword tool si am vazut ca lumea liciteaza bani frumosi, pentru ca anuntul lor sponsorizat sa apara in blocul celor 3 anunturi din partea de sus.
Asta inseamna ca totusi se merita, altfel nu ar investi atatia bani. Faptul ca este o competitie mare si au aparut in ultimul timp foarte multe firme de pompe funebre este un lucru bun, deoarece competitia aceasta determina furnizarea unor servcii de calitate, la un pret mai mic. In fond, competitia este cea care duce la dezvoltarea si inbunatatirea serviciilor oferite si acest lucru este valabil in orice, inclusiv serviciile funerare.
Ce-i drept, nu este deloc usor sa incepi o astfel de afacere, ai nevoie de o suma initiala destul de mare pentru a investi in dezvoltarea afacerii, asta, bineinteles, daca vrei sa poti concura cat de cat de la egal la egal cu marii jucatori din acest domeniu. Cel putin in Bucuresti sunt firme de servicii funerare cu vechime de peste 10 ani, cu multi angajati si asa mai departe. Normal, poti incepe si cu o suma mai mica, insa tot ai nevoie de cateva mii de euro, daca nu chiar peste 10.000 euro pentru minimul necesar.
Ai nevoie de cel putin o masina pentru transportul funerar, trebuie sa ai pe stoc mai multe sicrie, de diferite dimensiuni, sau sa fii sigur ca le poti obtine in maxim cateva zile atunci cand ai nevoie, iti trebuie sediu, contabil, cativa angajati la inceput.
Insa adevarul este ca in aproape orice afacere offline ai nevoie de un capital pentru a incepe, iar firmele de pompe funebre nu sunt o exceptie. Din ce am observat, mai sunt orase mai micute in care acest business nu este asa de dezvoltat, asadar, cei cu spirit antreprenorial, mai curajosi, ar putea risca sa se apuce de o astfel de afacere. Clienti vor fi garantat