Twitter si durerea de dinti
Rolul rețelelor sociale în societatea modernă nu este încă pe deplin lămurit. Ceea ce se știe însă sigur despre acestea este că au schimbat în totalitate modul în care comunicăm.
Suntem mult mai dispuși acum să împărtășim informații personale și să căutăm soluții online. Suntem „apărați” de distanța interpusă între noi și ceilalți și ne simțim mai liberi să spunem mai multe despre noi și să căutăm răspunsuri la problemele personale.
Se pare că Twitter-ul devine unul dintre mijloacele la îndemână pentru a face aceste lucruri.
Un recent studiu realizat de două asociații importante în domeniul sănătății dentare, IADR/ADDR (International & American Associations) a arătat că oamenii folosesc Twitter pentru a împărtăși experiențele legate de durerile de dinți și caută sfaturi de la alți utilizatori.
Au fost alese aleator 1000 de tweet-uri din 4,859 de tweet-uri din șapte zile neconsecutive.
83% dintre ele au raportat dureri dentare, 22% faptul că au făcut ceva în acest sens 15% au descris impactul asupra activităților zilnice. Printre acțiunile luate, 44% au raportat că au fost la dentist, 43% că au luat un analgezic sau un antibiotic, iar 14% au căutat ajutor de la comunitatea Twitter.
Ceea ce au vrut să demonstreze cu acest studiu este faptul că, din moment ce experimentăm o revoluție în comunicare și în împărtășirea de informații, profesioniștii din domeniul medical ar putea găsi noi moduri de comunicare cu pacienții.
Practic, Twitter ar putea fi folosit de personalul medical pentru a disemina informații legate de probleme de sănătate publică, dar și pentru a interacționa cu pacienții.
Perspectiva este interesantă și nu face decât să reîntărească credința că rețelele sociale au un potențial care de-abia așteaptă să fie descoperit.