Promovarea SEO in era post Penguin & Panda

Unul dintre clientii mei mi-a pus recent aceasta intrebare, iar in momentul respectiv m-am gandit pentru prima data la faptul ca nu am un raspuns clar pentru aceasta nelamurire generala. Probabil ca raspunsul pe care l-am gasit nu o sa satisfaca nici clientii, dar nici persoanele care doresc sa inceapa o cariera in promovare SEO. Exceptand tehnicile black hat SEO, care va vor aduce rapid rezultate insa vor conduce, totodata, la penalizarea permanenta a site-ului vostru, nu exista nicio alta modalitate sigura de a obtine un clasament rapid. Din moment de Google a lansat algoritmii Panda si Penguin, nu mai exista foarte multe victorii rapide de obtinut.

In era post Penguin & Panda este nevoie de un echilibru, de mai multe tehnici puse la punct in acelasi timp pentru ca roadele sa fie culese la finalul lunilor de promovare prin SEO.

Focusati-va pe long tails. Probabil stiti deja acest lucru, insa este atat de important incat trebuie repetat de nenumarate ori pentru a captura mesajul. Chiar daca in urma cu putin timp clasamentul nu reprezenta o problema chiar si pentru cuvintele cheie specifice, in momentul de fara este mult mai usor sa urcati pe expresii related cu principalul cuvant cheie, optand pentru o maniera mai naturala de construire a ancorelor. Cu siguranta nu va fi la fel de usor sa gasiti long tails cu multe cautari, insa nici concurenta nu este la fel de acerba pentru acestea.

Creati zgomot prin intermediul procesului de branding. Desi nu exista vreo indoiala ca linkurile ce vin spre site-ul dumneavoastra reprezinta factori decisivi in imbunatatirea clasamentului, puterea lor a fost diluata de algoritmii special conceputi pentru a identifica linkurile de manipulare. In timp ce linkurile dofollow determina autoritatea unui site si cele nofollow sau chiar referintele bibliografice ale brandului vor face diferenta.

In jurul brandului trebuie sa se desfasoare intreaga strategie de link – building. Bineinteles, mentionarea acestuia in cadrul paginilor de continut nu este suficienta, insa trebuie sa abordati si aceasta metoda pentru a creste pozitiile in Google. Cel mai important pas este sa optati pentru continut dedicat, dar si pentru campanii de marketing pe Social Media. Google se focuseaza mai mult pe semnalele legate de brand. Realizand un articol de calitate si distribuindu-l apoi pe Social Media, el va deveni o caramida in procesul de crestere a credibilitatii si a autoritatii in motoarele de cautare.

Intelegeti faptul ca SEO este un proces de lunga durata. Mai presus de orice, ideea de promovare prin SEO implica un anumit timp, asadar rabdare din partea clientului si a prestatorului de servicii in acest domeniu de activitate. Cu ani in urma, promovarea seo ar fi putut sa genereze rapid ROI si rezultate in motoarele de cautare, insa acum este nevoie de o abordare de drum lung, de construirea asidua a unui brand credibil si nepatat, dar si de publicarea continutului bogat si relevant pe site.

Google este, asemeni unui om, precaut in momentul in care claseaza site-urile printre cautarile sale. Nu-i de mirare acest lucru, tocmai pentru ca de-a lungul timpului cei din spatele gigantului motor de cautare au primit numeroase plangeri din perspectiva utilizatorilor nemultumiti de rezultatele de slaba calitate pe care le primeau in timpul search-ului. Pentru a nu permite paginilor slabe sa se infiltreze in clasament, Google a impus reguli mai stricte pentru cei care vizeaza un rang mai mare. Ganditi-va, de exemplu, daca pagina dumneavoastra ar merita sa fie mai sus in Google sau daca ea este mai relevanta decat cea care este deja pe locul unu. Bineinteles, din postura unui utilizator neutru.

Daca doriti rezultate rapide puteti lasa promovarea seo deoparte, alegand PPC-ul, serviciul pe care chiar Google vi-l pune la dispozitie. Insa, anunturile platite nu vor contribui nici macar pentru o clipa la construirea brandului, la formarea unei campanii de marketing de calitate sau la credibilitatea marcii. Sunteti de acord cu mine in privinta acestei probleme sau credeti ca inca se pot obtine rezultate rapide in clasamentul motoarelor de cautare?