Parcurile de dezmembrari auto sunt la moda in Romania
Unul din domeniile adiacente pietei auto care au reusit sa creasca in perioada aceasta de criza, este fara indoiala comertul cu piese auto second hand obtinute din dezmembrarile auto. Pentru ca piesele noi au inceput sa devina incet incet inaccesibile celor mai multi romani, ei au inceput sa isi orienteze bugetul de achizitii pentru repararea autoturismului spre centrele de dezmembrari auto, care sunt acum din ce in ce mai raspandite. Putem considera criza principalul motiv al acestei dezvoltari a comertului cu piese si anvelope auto second hand, dar probabil principalul motiv este diferenta foarte mare de pret intre produsul nou si cel obtinut din dezmembrariile masiniilor avariate.
Daca pentru o pereche de faruri Logan in magazin platesti in jur de 350 lei (600 – 700 lei in cazul celor versiunea tuning, precum modelul Dayline cu leduri ca la noile masini Audi), cele second hand din cadrul dezmembrarilor auto le poti gasi chiar si la 100 lei. Diferenta de peste 50% din pret face ca piesele obtinute din dezmembrari sa fie din ce in ce mai cautate.
Daca prin anii 2007-2008 si mai inainte numarul firmelor care se ocupau cu dezmembrari auto era destul de mic, ele fiind gasite destul de rar prin mariile orase ale tarii, in special la Arad, Timisoara si Bucuresti, acum in 2016, putem gasi cate un centru de dezmembrari auto aproape in orice cartier. Si conform politicii comertului, unde este cerere este si oferta, iar daca oferta este mai mare decat cererea, iar concurenta este din ce in ce mai mare, pretul este din ce in ce mai mic. Asa se face ca acum putem cumpara aproape orice piesea a unei masini la un pret extrem de mic.
Un alt fapt care face din centrele de dezmembrari auto locuri destul de frecventate este si gama foarte larga de piese si accesorii ce se pot gasi. In oferta lor se gasesc piese de la celebra Dacia 1300 pana la ultimile modele de masini, precum piese de BMW X6.
Probabil nu va mai trece mult timp si parcurile de dezmembrari auto vor incepe sa puna stapanire pe service-urile auto, iar marii importatori de piese, acesorii si anvelope auto noi vor fi nevoiti sa lucreze cu adaosuri din ce in ce mai mici, pentru a face fata afluxului de piese second hand.
Speram ca in scurt timp se vor deschide si targuri de piese auto obtinute din dezmembrari, de marimea targului Autovit, unul din cele mai mari targuri de masini din Europa, daca nu la nivel national macar la nivel de judet.